Datorn och jag

Aldrig att jag skulle ha någon dator! Onödigt, dyrt och transigt!
Det inköptes dock en datamaskin i familjen för ca 10 år sen.
Den användes av Maken och dotter K - men inte av mig.
Jo jag försökte trycka på några knappar ett par gånger, men var livrädd för att den skulle haverera om jag gjorde "fel".

Information gick bra att få per telefon eller brev - så de så!!!
Men så för 1,5 år sen så införskaffades en ny liten sak, på inrådan av mig!
Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig. Helt plötsligt hade jag mailadress.
Tur att döttrar och make hade hängt med i utvecklingen och kunde lära mig.
Dom har haft änglars tålamod, för jag blir galen när jag inte fattar på en gång!!!

Jag har letat intressanta sidor om gamla grejer, hälsingegårdar, skor och inredning.
En ny värld har öppnats - och jag är kvar hemma. Härligt!

Och så började Syster och döttrarna prata om bloggar. Jag började leta runt lite, men var inte imponerad.
Tyckte det mest handlade om ointressanta, självupptagna personer med för lite att göra.
Men så hittade jag några som var läsvärda, tankeväckande och personliga.
Självklart var jag emot att ha en egen blogg!!! Vad skulle jag skriva om och vem skulle vara intresserad av att läsa???

Som du förstår så har jag ändrat mig - igen!!!
Det är roligt att skriva!

PS. fick iden till aprilskämtet när jag satt ute i en solstol och var hur lat som helst! Kram

Kommentarer
Postat av: syster

Tack för ida.

Duktig Du va.

Hunden är bra.

2009-04-05 @ 00:19:07
Postat av: beritdolores

Hej !

Så var det för mig också..Jag kunde inte förstå detta intresse med att sitta framför en dator..Vad skulle man göra med den ?

Men som du skriver, en ny värld öppnades och nu skulle jag inte kunna vara utan den...

Det blir ett litet begär, man går in och kollar bloggarna, varje dag....läser och funderar och så är det ju så roligt att skriva också...annars så skulle man ju inte hålla på med bloggning.

Nej nu ska jag ta och leta fram hönorna och tupparna och påskpynta lite..

Kramis från Berit

2009-04-05 @ 11:46:22
URL: http://www.svenningson

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0