Jag kan inte...

När vi hade bott här några år tog jag mod till mig och TÄNKTE göra en ny rabatt.
Väldigt modigt! Jag tänkte att nu bor ju vi här och jag kanske kunde göra något nytt som JAG ville...
Rabatterna som fanns hade mamma gjort och det tog lång tid innan jag fattade att jag gör som jag vill här.
Ja, jag är väldigt trög!!!

Jag såg framför mig hur det skulle se ut när det var klart.MEN.... man måste gräva bort all grästorv först och sen gräva bort en massa jord, fylla på med ny jord och sen plantera.
Och så stora grävningsprojekt hade jag aldrig gett mig på förut.
Men lösningen på problemet skulle vara min superduktiga Syster, så klart!
Hon hade grävt trädgårdsland, hade växthus och skulle säkert hjälpa mig - trodde jag...

"Du kan väl gräva själv ", blev svaret när jag frågade om hjälp!

Det var inte det svar jag ville ha!!! Jag ville ha grävhjälp!!!
Nu är det så med mig,att när jag har bestämt mig för något så ska det göras PÅ EN GÅNG!!!
Så jag började gräva - och var arg...
Det gick dåligt och var jättejobbigt. Men efter ett tag fick jag in någon slags teknik och det gick bättre och bättre.
Till slut hade jag grävt bort all torv och även tagit bort en massa sten.

Jag tyckte att jag hade varit jätteduktig som klarat det alldeles själv.
Så jag gick ner till Syster för att berätta om mitt stordåd.
"Jag kunde gräva ", sa jag - jättestolt!

"Det visste jag väl ", sa min kloka Syster.

Tack !

Kommentarer
Postat av: syster

Ha,ha så var det ja. Det var så lite så!

2009-04-13 @ 15:18:22
Postat av: beritdolores

Hej !

Så är jag också, allt skall ske, helst igår...och då blir det lätt att det blir för jobbigt..

Men lär man sig att ta det lugnt och låta allt ta sin tid och vågar göra saker som man inte trott att man kan, då blir man så glad om man lyckas...

Jag har några tavlor här hemma som kommer från dig, med kloka ord som du textat snyggt och ramat in..

Som t ex att fantasi är livsviktigt !

Kram från Berit

2009-04-13 @ 16:59:25
URL: http://svenningson.se
Postat av: ewa

B, vilken bloggare är det som jag missat?

Såg kommentaren på kajsas.

2009-04-13 @ 20:21:40
Postat av: Marianne

Syster: dramaten.se

2009-04-13 @ 23:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0