Härlig är jorden...

 

Det är många tankar som kommer när ett år går mot sitt slut och ett nytt börjar.
Naturen föds och dör varje år. Kanske gör vi det också...

Som vanligt så blev nästan inget som jag trodde i år heller.
Jag vill någonting men så gör jag tvärtom...
Kan det vara för att jag så gärna vill vara till lags...
Eller bryr mig för mycket om vad jag tror att andra tycker...
Eller för att jag har så himla svårt för att säga nej-fortfarande...
...för att jag så gärna vill vara med...

Nyår betyder också att jag tänker mer på pappa och att han inte finns med oss längre.
Han hade sin födelsedag efter 12, så det var både nytt år och födelsedag på en gång.

De senaste åren har jag försökt tänka på ett annat sätt.
Att försöka lära mig något av det som händer mig.
Och det har jag lyckats med!
Exempel: jag blev anklagad för något jag, som inte tänker berätta här.
Det var väldigt obehagligt och jag mådde dåligt av det länge.
Jag trodde inte att någon kunde vara så elak, men jag lärde mig att det kan någon vara...

Men jag tror fortfarande att mina vänner inte har sådana svarta , onda sidor!!!

Exempel: när jag får beröm för något (det har faktiskt hänt!) viftar  jag ofta bort det och om någon vill umgås med mig så undrar jag varför (tyst för mig själv).
Nu har jag insett att det kan ju vara sant! Den som säger något vänligt kan ju mena det!!!

Konsten är att umgås med människor som vill en väl.
Sanna ord av en sann vän.

Jag önskar att vi allihopa ska få ett nytt, lärorikt och roligt år!

PS. hör av dig



Kommentarer
Postat av: ewa

Att bry sig för mycket i vad man tror att andra

tycker är ju rätt energikrävande och hopplöst ...eller hur?

Och att försöka räkna ut vad som kommer att hända framöver är också hopplöst...

Och skitstövlar finns! Dom ska man helst skita i ...eller en del borde skitas PÅ!

Lev och följ tiden framåt!- det som är bakåt är som det är.

Lycka till syrran!

2009-12-30 @ 19:28:59
Postat av: Syster

Det är ju det jag har kommit fram till...

2009-12-30 @ 22:41:36
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag känner igen tankarna. Ska försöka sluta med att bry mig i vad alla andra tycker från och med 1 jan. 2010!

2009-12-31 @ 10:58:16
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: Marianne

Vi mår bra en dag i taget!!!

2009-12-31 @ 18:15:22
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Astrid

Ja, VARFÖR måste man fundera så mycket på vad andra ska tycka och tänka om en!? Det är ju bara dumt och jobbigt för en själv. Även jag ska försöka ändra på såna tankar, inte helt lätt!

2010-01-01 @ 14:46:41
Postat av: Suzanne

Jag vet iallafall att jag tycker att du är en härlig människa o är glad över att få vara din vän, kram Suss

2010-01-11 @ 18:34:11
Postat av: Suzanne

Jag vet iallafall att jag tycker att du är en härlig människa o är glad över att få vara din vän, kram Suss

2010-01-11 @ 18:36:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0