Reidars text!

 

Hej på er!
Jag har smugit mig in på mattes blogg för att berätta med mina egna ord.
Hon skriver ju ofta om mig så nu tycker jag det är på tiden att jag får skriva själv.
Som ni ser så ligger jag bra till för att kolla hur man gör...
Matte tror att jag vill vara i närheten av henne, men jag förenar nytta med nöje!

Det har varit kallt ett par dagar. Men jag måste ju ut åtminstone en gång per dygn-om ni förstår vad jag menar...
Matte har fått för sig att hon måste följa mig. Sanningen är att jag tycker att hon behöver en promenad, så jag låtsas vänta tills hon klär på sig ytterkläderna och ropar på mig. Då kommer jag springande och hon blir så glad.
Tänk vad lite som behövs för att göra någon glad!
När jag gräver tycker hon att jag är jätteduktig. Hur korkad får man vara???
När jag är klar går vi en liten sväng och jag kollar in dagens nya spår. Rådjur är det mest. Men det kan vara hästspår också. Vi har fått nya grannar och dom rider där jag brukar gå. Kul med något nytt!

Kallt är det alltså-och det innebär att jag är inne mycket.
Jag har olika sovplatser. Dom som bor hos mig låter mig sova där jag vill-och det är jag tacksam för.
Just nu trivs jag bäst i U:s fåtölj. Han är uppe och spelar ibland och då vill han sitta där, men oftast hinner jag före!

På senaste tiden har det kommit ovälkommet besök...
En stor vit sak, som vill äta upp min mat och kanske mig också!
Om jag är inne så brukar jag gå upp för dit får han inte gå-ha ha!

Nu får det vara bra för den här gången.
Kanske jag smiter in på bloggen fler gånger.

PS. det ÄR roligt att ha sällskap ute...

Kommentarer
Postat av: johanna

Ha ha, vilken rolig text! "dom som bor hos mig..." =)

2009-12-03 @ 21:32:08
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Lilla Suuun!! :D

2009-12-04 @ 09:24:00
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: ewa

Hej Reidar.

Jag tycker Du skriver minst lika bra som en av Dina inneboende.

2009-12-04 @ 19:28:10
URL: http://ewahjonet.blogg.se/
Postat av: Jannike

Underbare Reidar!!

2009-12-04 @ 19:42:47
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: Reidar

Tack för reaktionerna!

Kanske man skulle skaffa en egen blogg???

2009-12-04 @ 23:54:14
URL: http://mariannestext.blogg.se/
Postat av: Astrid

Du Reidar! Jag sitter här med en bild framför mig, på någon som skulle kunna vara en släkting till dig. Ni är väldigt lika i alla fall. Tror jag ska klippa ut den här bilden och vidarebefordra till dig! Tyvärr innebär det kanske, att du då får besök av den där stora vita, som du inte gillar så bra. Men du får smita undan, så gott det går. Va duktig du är på att blogga, fortsätt gärna med det!

2009-12-05 @ 00:14:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0