Hårneuros...

Ja då är det dags igen för en hårneuros! I morgon ska jag klippa mig igen för tredje gången på fem månader. Rekord både när det gäller tid och längd. I september kapades 15 cm, i december 10 cm och nu blir det nog 5 cm. M undrar om jag måste anstränga mig för att bli tant och tycker att jag ska ha en frisyr - typ Jill Johnsson och färga det brunt. Nu har jag ju lite svårt att identifiera mig med JJ (tyvärr). K tycker också att brunt hår vore bra. Men tänk om jag ångrar mig? Då är det bara att färga om, säger dom färgvana döttrarna. Och Syster tycker jag är galen. Det är inte första gången jag ångrar mig, så kommentaren år logisk. Men jag är så less att bara ha håret hängande på ryggen. Jag ser det ju inte! Men jag vet att jag saknar hur det känns!!!

Kommentarer
Postat av: johanna

Klipp nu inget mer, utan färga det mörkt, det kommer att bli skitbra. Man KAN ångra en färgning, men inte en klippning!

2009-02-19 @ 17:19:43
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

KLIPP INTE, tona i annan färg så länge!!!!

Du SKA ha långt hår- alla vi4 ska ha det!! Tycker jag alltså.

Minns du när "tant Ulla" klippte dig...?

2009-02-19 @ 22:17:32
Postat av: Marianne

Tack för att ni bryr er! Kram M.

2009-02-19 @ 22:58:39
Postat av: Beritdolores

Hej !

2009-02-20 @ 08:27:22
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Beritdolores

Godmorgon !

Jag har skrivit några kommentarer till dig, men det har blivit nåt fel. Så nu testar jag. Va kul att du börjat blogga.

Ja, det här med håret ja...Jag har haft långt hår och jag kan verkligen sakna det här med att sätta upp håret eller ha flätor som jag tycker om.

Numer har jag ganska kort hår och det är rätt så skönt. Har försökt att spara ut det några gånger men jag lessnar för jag vill ju att det ska bli långt på en gång.

Nej, klipp inte håret du är så fin i ditt långa vackra hår. Färga det, nja, du har ju så fin hårfärg.

Men som Johann skrev att man kan ångra en färgning men inte en klippning. Så det kan ju vara kul att testa en gång också. Det är ju alltid kul att förnya sig...

Kram så länge från Berit S

2009-02-20 @ 08:31:11
URL: http://www.svenningson.se
Postat av: Marianne

Hej Berit! Tack för snälla ord! Men nu är jag korthårig-till axlarna och lite uppklippt. Det känns bra faktiskt!!! Men långt hår är ju JAG...

2009-02-20 @ 14:01:49
Postat av: Kajsa

Är det KORT??? Har du inte färgat något?

2009-02-20 @ 14:49:57
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: johanna

Meeeen.....saaaa ju att du inte skulle klippa!!

2009-02-20 @ 16:27:16
URL: http://josblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0