Mina älsklingar

 

Får jag lov att presentera Reidar och Maken.
Så här leker dom med jåttan.
Reidar har varit hos oss i 13 år idag - 13 lyckliga år.
Han har avverkat några av sina 9 liv. En gång kom en dam hit och sa att hon kört på en katt ...
Vi letade och grinade och var förtvivlade. Ett dygn gick och så plötsligt "ringde" han på dörren.
Jag trodde inte det va sant! Där satt han, som om ingenting hade hänt. Lite stel verkade han men annars var han som vanligt.
Damen som kört på honom (vetrinär!) sa att det small rejält under bilen, så hon trodde han dött på en gång.
Antagligen var han omtöcknad och hade gömt sig - han brukar alltid komma när vi ropar på honom.

Han har också slagits och själv blivit riven.
Klättrar gärna i träd. Ligger i rabatterna. Följer med på promenad.

På vintern vill han gärna ha sällskap när han ska gräva... Han kan hålla sig ett dygn...

Maken och jag har snart varit gifta i 16 år - men det är en annan historia... 

PS. Det är väldigt roligt att vara gift!

Kommentarer
Postat av: sys

Va? SEXTON ÅR !!!! Hur faans gamla är vi egentligen?

2009-06-12 @ 22:40:29
Postat av: johanna

Ja, och du som inte ville ha honom först! (Katten alltså=) Tänk vad bra det blev ändå!

2009-06-12 @ 23:21:18
URL: http://josblogg.blogg.
Postat av: ewa

ha,ha helg ja!

2009-06-13 @ 22:15:52
Postat av: Ulrika

Ja den där Reidar har jag allt hört om förrut.



Hälsa maken a<tt jag fick en fisk i helgen. En regnbåge i en put and take i Junsele......



Äh, säg bara att den var stor! ( visserligen en lögn, den var liten, men ändå...)

2009-06-16 @ 18:25:47
URL: http://ullda.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja du kan verkligen skriva så bra o fota bra

o säga att du har det bra (numera)

kram o tack för att du finns

2009-06-17 @ 21:03:38
Postat av: anna

jag som la till sista kommentaren..syndes kanske inte

2009-06-17 @ 21:07:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0