Never say näver......

  Ibland händer det något som man aldrig hade kunnat tänka sig.

Det hände igår.
Vi har fått nya grannar sen knappt ett år tillbaka.
Huset dom bor i har tillhört en farbror som bott där hela sitt liv - i 84 år.
Jag och min familj bor i mitt föräldrahem sen 17 år.
Det mesta har varit sig likt i granngårn så länge jag minns. Men...
nu har det hänt saker. Huset har blivit levande! Fönstren är bytta, vinden är inredd och golvet i farstun är utbytt.

Inte nog med det - där finns tre hundar, två hästar och en extrahäst.
Det är säkert 50 år sen jag såg en häst från köksfönstret.
Så det är liv och rörelse på gården.

Igår var det inflyttningsfest med stort tält på lägdan, jättegod mat och dryck, massor med folk från när och fjärran OCH fint väder! Det var väldigt roligt att få vara med om denna historiska tilldragelse!

PS. imorgon fyller Modern 89 år och det är också fantastiskt.


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja det är ju mysigt när det blir lite rörelse där.

2009-06-29 @ 22:07:10
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: anna

ska bli kul att se när jag kommer till DIG

2009-06-30 @ 21:09:36
Postat av: sys

Tror att Hero gillar förändrngarna.

2009-07-01 @ 22:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0