Intressant

1994 gjorde vi en utbyggnad på huset. Det var hantverkare här från tidig morgon i 4 månader.
Jag har alltid varit intresserad av gamla hus och nu fick jag ett nytt intresse - hur gör man och varför.
Jag frågade om allt! Snickare blev jag inte, men jag har börjat fatta vad dom pratar om!
Bokhyllan har fyllts med intressanta böcker om allt från gamla byggtekniker till fönsterrenovering.
  Inte så konstigt alltså - att man läser om det man är road av.
  MEN - hur kan det komma sig att jag varje dag kastar mig över den nyhämtade LT:n? Jag är inte det minsta intresserad av värstingskotrar, gamla traktorer eller veteranbilar. Inte heller av pensionärsmöten eller dragspelsfarbröder.
  SVARET ÄR: Ingvar Ericsson! Ingen kan använda svenska språket så målande och personligt som han.
Om han skulle skriva på sportsidorna så skulle jag även läsa dom.
  Det kallar jag intressant - att kunna fånga läsarens intresse för något man egentligen inte är intresserad av.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0