Snart...

 

... är det dags för snön att ge efter för VÅREN!!!

Ja, jag vet - det ÄR otroligt att det kommer att vara snöfritt om två månader.

Men så är det! Då är det dags att elda fjolårsgräset.
Längtar efter att gå omkring på gården - var jag vill - inte bara i de skottade gångarna.

När jag inte kan sova så planerar jag och gräver och sitter och vilar i skuggan.

Den här vintern börjar bli jobbig nu.
Det känns som om jag är på väg ut ur idet. Sakta, sakta, sakta...

PS. katten R. har varit ut själv - flera gånger...

Kommentarer
Postat av: beritdoloress

Godmorgon !

Ja, nu är man trött på den här vintern, jag längtar också till våren nu !!

Kram

2010-03-01 @ 10:29:53
Postat av: Astrid

Ja, vår och grönska, längtar också! Men jag längtar även till soliga dagar NU. Vårvinter med snö, sol och takdropp!

2010-03-02 @ 18:58:38
Postat av: Lotta från Småland

Trots meterhöga drivor har jag hittat några små blad från någon lökväxt. De har tagit sig upp längst in mot västerväggen där snön var bortskottad.

Men med en morgontemperatur på 20- är det svårt att få till några vårkänslor.

2010-03-07 @ 09:32:44
URL: http://lottaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Kajsa

Snart är det april!:D

2010-03-21 @ 21:26:09
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: liindblaads

Taack för din röst :) tipsa dina vänner om just du vill att detta bidrag ska vinna :)

2010-03-29 @ 19:48:15
URL: http://liindblaads.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0