Storhelger

Vid s.k. storhelger är jag alltid orolig och har huvudvärk.
Jag vet vad det beror på och försöker ta det lugnt.
Idag är det påskafton och det känns ganska bra.

Tänker ibland på vad mycket som formar en som människa.
Mycket skit skulle jag vilja ha sluppit - men det kan ha lärt mig något, även om det var svårt att se det när det hände.
Det finns några få människor som känner mig och låter mig vara den jag är.
Och tycker om mig hur jag än är! Och jag tycker om dom som dom är!

Jag försöker höra på min inre röst och vara snäll mot mig själv - och lyckas ibland...

Jag har gjort collage på f.d. köksväggarna (har jag skrivit om det?)
Bilder och texter i en salig blandning.
Det tog flera år innan jag fattade att det var nån slags självterapi.
Texterna är uppmaningar och tankar som jag behöver för att må bra.
En del har jag tagit fasta på. Men många fler behövs för att stärka självkänslan.

Försöker vara stark och inte be om ursäkt för mig själv.
Det är ju bara jag som kan leva mitt liv!

Nu ska jag ut och se på VÅREN !!!

Kommentarer
Postat av: ewa

Ja, nog vet jag vad som gjort att storhelger blev något att vilja slippa...och som jag, sen jag flyttat hemifrån gjort om på mitt eget sätt.

2009-04-11 @ 18:10:19
Postat av: Syster

Det är bra det!

2009-04-12 @ 18:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0