En vanlig dag

När jag gjorde mitt dagliga besök i centralorten, blev jag haffad av en trevlig dam,
som frågade om jag var Marianne, som har den där trevliga bloggen.
Gissa om jag blev förvånad! Hon berättade att hon hade hört många som tyckte detsamma.
Och hon undrade lite försynt om jag inte kunde berätta om min vardag.

Jovisst - här kommer en beskrivning på en vanlig dag i mitt liv.
Klockan är oftast ställd på 6, så att jag ska hinna så mycket som möjligt under dagen.
Så även i morse. Jag klev upp direkt. Det är så förargligt om man råkar somna om.
Tände upp i spisen, tog en snabb dusch, hämtade dagens tidning.
Maken blir lite grinig om den inte finns med på hans frukostbricka.
Kokade kaffe och gjorde iordning Makens frukost och bar upp den.
Väckte honom försiktigt och önskade honom en god morgon.

Sen var det dags för dagens bulldeg. Medan den jäste stekte jag 3kg fläskkotletter.
Det luktar så gott när man kryddar med massor av vitpeppar.
Passade också på att skala potatis och la i vatten till lunchen.
Finns det något härligare än att sätta händerna i en deg. Det är så kreativt och levande!
Jag bakar alltid en stor sats och delar ut till släkt och vänner. Dom blir så glada.

Det vackra vädret frestade mig, så jag tog en rask promenad. Passade på att ta med lite påskris.
När jag kom in hade Maken stigit upp. Blir det ingen mat? Jo naturligtvis blir det mat!
Eftersom vi oftast har gäster till middag så brukar jag laga en lätt lunch.
Idag bjöd jag på kokt potatis, grytan från igår och en fräsch sallad.
Jag tycker att det är viktigt att man äter näringsriktigt.

Sedan blev det dags för besöket i tätorten och mötet med damen som är orsak till detta inlägg.
Väl hemma igen blev det den dagliga dammsugningen och  "plocket",som jag kallar det. Ni förstår säkert vad jag menar.
Nu får jag skynda mig att börja förbereda inför kvällen.
Maken dukar och jag lagar maten. Det är så trevligt när man hjälps åt!

Jag måste också hinna fixa håret och sminka mig lite extra.
Men vad ska jag ha på mig? Denna eviga kvinnofråga.

Nu hinner jag inte skriva mer. Hoppas ni är nöjda - alla ni som läser min blogg.
 
PS. det känns riktigt trevligt att vara "kändis"


Kommentarer
Postat av: johanna

Allvarligt, mamma???

2009-04-01 @ 18:01:15
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jag är fundersam (!?)

2009-04-01 @ 20:35:13
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Haha, april april!! :D

2009-04-01 @ 20:37:15
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: johanna

Men vafan, IGEN!!!

Nog för att jag fattade att hon bara skämtade, men glömde ÅTERIGEN att det är första april.... Tänkte liksom, att nu har det brunnit......Ha ha!

2009-04-01 @ 21:42:33
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Jannike

ha ha ha ha ha ha - detta var otroligt... jag reagerade inte förrän jag läste ovanstående kommentarer... ha ha ha - det var båg, alltså;-)



ha ha ha ha - kan nästan inte sluta skratta - du ÄR dråplig du!!!!!



KRAM

2009-04-01 @ 22:02:39
URL: http://pyret07.blogg.se/
Postat av: ewa

Men mej lurade Du inte...Men först trodde jag att Du skulle växla lögnerna med sanningar så man kunde få synpunkter på 2 sorts vardagsliv.. ha,ha!

2009-04-02 @ 21:19:40
Postat av: syster

Men mej lurade Du inte...Men först trodde jag att Du skulle växla lögnerna med sanningar så man kunde få synpunkter på 2 sorts vardagsliv.. ha,ha!

2009-04-02 @ 21:33:59
Postat av: Marianne

Ja just det - april, april på er!!!

Inte ett enda ord är sant!!!!!!

Jannike: jag hör ditt skratt!

Å mina barn: trodde ni kände mig...

2009-04-02 @ 23:19:29
Postat av: johanna

Jomen det är ju det vi gör...jag forstod redan vid "väckarn står på 6..." att du skämtade, men kopplade inte att det dessutom var 1:a april...Det var riktigt proffsigt skrivet!

2009-04-03 @ 00:27:31
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Beritdolores

Godmorgon !

Hmmm, javisst undrar jag lite.... skratt, fniss...

Min blogg är avstängd för tillfället, pga att jag glömt att betala. Så det måste jag göra idag...

Kram och ha en skön helg !

Berit

2009-04-03 @ 08:11:37
URL: http://http:/www.svenningson/
Postat av: ewa

Ja just det ,bra komponerat, jag trodde nästan Du hade skrivit av från nån "mitt-livs-novell"-typ.

2009-04-03 @ 11:36:25
Postat av: Marianne

Tack för uppmuntrande ord! Kram

2009-04-03 @ 12:40:57
Postat av: Åsa H.

Marianne! Jag gick på det. Jag gick på det! Jag var heelt paff över hur du beskrev din dag, men tänkte att: Jaha, ja, ja - vi är olika, människor är olika.

Först nu när jag läst några andra inlägg på din blogg förstod jag. Och blev förstås paff igen. Så mig lurade du allt.

2009-04-07 @ 09:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0