Livgivande...

 

Jag lever i ett julkort idag!
Snö-sol-ute med kameran för första gången i vinter.
Idag har jag känt mig levande.

Promenad med katten R. som blev glad för sällskap.
Hälsade på hos Syster, som skottade snö och utfodrade en gosig katt.
Rådjursspåren syntes tydligt i snön.

Till Modern på dagens besök med handling och lite tillsyn.
Barnbarnet N. hemma med mamma efter gårdagens ambulans-utflykt...
Tur hade han-som fick åka hem igen.
Minns en annan ambulansresa-med hans mamma.
Hon blev biten av en s.k. snäll hund rakt över ansiktet när hon var liten.
Minns det som i går! Man tror inte att det kan hända!
Hon fick sy många stygn och det såg hemskt ut.
När stygnen skulle tas fick vi båda två , en ännu värre upplevelse.
Men det är en annan historia! 

Ute en omgång till! Måste njuta av vädret.
En jättemåne visade sig-fint, men jag brukar drömma så konstigt vid fullmåne.

PS. förut tyckte jag att vintern var slöseri med tiden-men man kan ändra sig!!! 

Kommentarer
Postat av: MK

Ja, jag minns oxå det väldigt väl, månadsskiftet februari-mars -81, med M i magen! Hon fick väldigt bråttom ut då!

2009-12-01 @ 18:56:44
Postat av: Kajsa

Rulle!!

2009-12-01 @ 20:24:06
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0