Nu får det vara nog !!!

Från och med nu tänker jag lägga all energi på att MÅ BRA !
Jag orkar inte må dåligt längre !
Tänk om det är så att man kan må bra EN DAG I TAGET.

Jag är trött på att trycka ner mjg själv.
Trött på min fasad.
Trött på att tro att jag inte duger.
Trött på att be om ursäkt för mig själv.
Trött på alla negativa tankar.
Trött på att inte våga må bra - det kan ju lura en katastrof bakom hörnet...
Trött på att tro att jag inte kan någonting.
Trött på att inte riktigt tro på när någon säger positiva saker till mig.

Det är LIVET som gjort mig till den jag är idag. Och inget kan göras ogjort.
Jag har blivit sviken - och själv svikit.
Jag har blivit övergiven - och själv övergivit.
Jag har upplevt mycket sorg.
Jag har betett mig illa och oansvarigt - men jag visste inte bättre då.
Jag har blivit jämförd och värderad till min nackdel.

MEN jag har också skrattat ihjäl mig ibland,
vågat hålla kurser och prata inför folk,
kunnat lyssna och vara ett stöd,
hålla tyst när jag lovat det,
upptäckt att jag kan saker som jag inte trodde -
och nu tänker jag börja vara snäll med mot mig själv !!!

Kanske kan vi hjälpas åt att må bra !?
Det kan ju gå bra............!


Kommentarer
Postat av: ewa

Bra, en dag i taget har ju fungerat tidigare!

2009-03-21 @ 15:35:37
Postat av: Kajsa

Ja vi får försöka med det. En dag i taget..

2009-03-22 @ 08:42:07
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0