Tankar

Nu är jag tillbaka igen! Ni har väl saknat mina intressanta inlägg?!
Den här innehelgen har jag ägnat åt att läsa EN blogg. Ja jag läser sakta,men det var massor att läsa.
Fick tipset av dotter J. Den var skriven av en-som jag trodde,glassig kändisminglare. Men ack så fel jag hade!
Hon visade sig vara en jordnära, ödmjuk, självironisk och rolig 42-årig gift mamma till en liten son SOM FÅTT CANCER.
Livet är inte rättvist !!!
Hon skriver på ett utlämnande och ärligt sätt om sitt liv. Vardag och fest och operationer och cellgifter omvartannat.
Mina tankar har osökt gått till två nära, som inte finns på jorden längre.
Två starka personligheter, som kämpade så tappert

Det är många tankar man har när man ser det hemska på nära håll.
Man undrar vad som är meningen med allt.
Vad är meningen med mitt liv?
Vad kan jag påverka?
Vilka val gör jag?
Är jag viktig?

Jag tror att manlär sig litegrann eftersom.
Vem som helst kan bli jättesjuk eller råka ut för en olycka - även jag !
Men tills dess kanske man kan göra det bästa för att ha det så bra som möjligt !

Jag tar en dag i taget och tackar för i dag.

Kommentarer
Postat av: johanna

Ja visst är bloggen helt fascinerande? Jag satt hela torsdag kväll och plöjde vartenda inlägg - det tog nästan tre timmar. Jag både grinade och skrattade om vartannat. Man får sig verkligen en tankeställare, hade också mest tänkt och trott att hon var en ytlig kändisminglare...hemskt. Men det ger onekligen perspektiv! Och - jo - jag har saknat bloggen, bra att du är tillbaks.

2009-03-30 @ 01:54:50
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Jo jag kikar också in på den där bloggen ibland. Det är intressant läsning. Jävla skit-sjuk-skit!!!

2009-03-30 @ 17:49:55
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: ewa

Bråååå.

Slut för da.

Duktig Du va.

Hunden är bra.

2009-03-30 @ 22:48:53
Postat av: Anonym

Är det Vimmelmamman du syftar på?? EN makalöst fin blogg, hon skriver så OTROLIGT bra!!! Nu har jag inte varit in sen hon skulle op.och påbörja behandling... men jag hoppas det gått bra...



KRAM!

2009-03-31 @ 11:34:38
Postat av: Marianne

Ja det är Vimmelmamman.

Alla borde läsa!!!

2009-03-31 @ 16:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0