Mera vår

Jag måste fortsätta tjata om VÅREN!!!
Att man inte är van efter alla år - det är ju precis samma saker som händer.
Snön tinar bort, man får dika, elda gräs, kratta gräs GRÄVA osv. osv.
Och så det fantastiska LJUSET!!! Och alla fåglar och tussilago.

Det är som med livet - det börjar med stora steg ,man växer och utvecklas och så vissnar man.
Men - sen börjar allt om igen!!! Så tror jag att det är.

Det här med att försöka må bra en dag i taget är inte så dumt.
När det går att låta bli att dricka sprit en dag i taget, varför ska det inte gå att må bra en dag i taget?!
Jag har ägnat så många år åt att må dåligt så det är verkligen dags för en förändring!!!
Man kan inte ändra på det som har hänt , men man kan ändra på sin inställning till saker och ting.

Jag är fortfarande ganska velig men ber inte så ofta om ursäkt för mig själv.
Och det är bra!!!

Kommentarer
Postat av: ewa

Strålande!

2009-05-07 @ 17:01:33
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0