Mamma...

 

... har somnat in.

Det är en ny känsla att inte ha mamma i livet.

Hon fick ett långt liv, men jag kan inte låta bli att undra om hon var nöjd med hur allt blev.
Mamma gjorde aldrig något väsen av sig. Det var pappas område.
Hon skötte hemmet - perfekt - och jobbade i affär under många år.
Jag kommer att sakna hennes köttbullar, älgstek, bullar och en massa annan god mat.

Hon var duktig på att sy och Syster och jag hade ofta lika kläder.
Hel och ren - det var viktigt!
Han sa alltid till oss att klä på oss ordentligt - även när vi blev vuxna.

Man kunde berätta saker för mamma. Hon var alltid tyst om det man sagt.
Ibland hade hon nog velat slippa höra om våra förehavanden...

Hon fick två barnbarn och två barnbarnsbarn.
Mina två flickor hade en intresserad och snäll mormor.
Massor med tid och tålamod ägnade hon åt dom.

Sina svärsöner gillade hon oftast - men det fanns undantag...
De två sista fick högsta betyg.

Många tankar snurrar så det får räcka för den här gången.

PS. Hon har ju alltid funnits

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Älskade Momma!

2010-01-22 @ 20:29:46
URL: http://kajsalinnea.blogg.se/
Postat av: Ehwa Lund

Vad vacker hon var på fotot.Margit var en underbar kvinna och jag har fina minnen av henne=)

Tänk om världen fick bestå av sådana människor som henne då fanns det ingen osämja.

2010-01-22 @ 22:49:38
Postat av: tant anna

ja mamma är mamma

ord finns inte för det

de har också sett oss jämt

2010-01-23 @ 02:41:15
Postat av: ewa

Lillmamma...hon gillade när jag kallade henne det.

2010-01-23 @ 21:54:54
Postat av: johanna

Fint kort <3

2010-01-23 @ 22:14:54
URL: http://josblogg.blogg.se/
Postat av: Astrid

Vilket fint kort!

2010-01-25 @ 12:37:16
Postat av: Lotta från Småland

Kul att Syster Yster hittade till mig (min syster skriver så på min blogg också).

Det är nu snart 10 år sedan min mor gick bort alldeles för ung (55 år bara) och jag har nog gråtit floder.

Men nu har jag förlikat mig med det faktumet att hon fysiskt inte är här länge. Men hon finns i mitt hjärta så närvarande är hon alltid.

Så din kära mor kommer att finnas och se till att ni är varma och hela och rena!

Tröstekram från södern....

2010-01-25 @ 21:31:31
URL: http://lottaochlivet.blogspot.com/
Postat av: Linn-Lay

gud jag fick en hämsk känsla när jag förestälde mig min mamma :S

2010-02-03 @ 09:26:08
URL: http://linnlay.blogg.se/
Postat av: Anna Wahlgren

Jag minns lilla mamma på mitt vis, som en vänlig och snäll själ som ville även mig, den komplett okända, väl. Jag önskar så att jag hade haft en mamma som hon.



Tomheten är förfärlig, naturligtvis - irreparabel och förfärlig. Hela världens karta måste skrivas om när mamma inte finns längre. Men det gör hon ju, strängt taget. Du kommer "bara" att behöva tid att se det. Hon finns för sin lilla stora flicka.



Våren kommer och värmen och solen med den, och med mamma.



Stor kram, du kära.

2010-03-11 @ 13:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0